New York, New York

Long time, no see.

Bloggen lever stadig, men jeg tror jeg havde brug for en lille pause. Motivation for at lave mad eller tage billeder har ikke været høj, og så skal man heller ikke gøre det. Jeg har nydt min sommerferie med mine venner, familie og min kæreste, og en masse masse arbejde. 25 arbejdsdage på 4 uger var hårdt nok, men det blev afsluttet med en velfortjent ferie til New York State.

Vi startede opholdet i New York City i fem dage. Det var min første USA-tur og jeg glæder mig allerede til at tage tilbage. Vi besøgte rigtig mange gode steder på fem dage, og hvis I er interesserede, laver jeg gerne en lille guide til jer.

Jeg havde mange punkter på min bucket list for turen og vi nåede næsten det hele. Vi gik turen fra Brooklyn til Manhattan over Brooklyn bridge i 28 varmegrader, en varm men flot oplevelse. Vi gik også High Line, en ophøjet gågade lavet på en gammel togskinne, hvor vi bagefter gik ind i Chelsea Market og kigge på alle de sjove og smukke ting som sælges her inde. Vi nåede også en lille tur i Central Park inden regnen startede på vores første dag i byen.

Chelsea Market

Vi nåede også at være rigtig turistet, da vi tog en bådtur fra Manhattan og ud til frihedsgudinden og Staten Island. Vi var ike på selve øen, men det passede os egentlig ret fint. Du ved du er turistet, når 90% af alle på båden er japanere.

Glad turist

Vi var i SoHo og (vindue)shoppet – jeg havde faktisk ikke mere end 14 kg i min kuffert på vej hjem. Næsten en skandale, men jeg synes helt ærlig jeg fandt minimalt med smukt tøj. Vi fik dog brugt rigelige penge på mad, for dét var der godt nok meget lækkert af. Vi har spist os gennem New Yorks gader, og jeg må sige at Red Poke og Shake Shack nok var de to jeg vil trække frem som de bedste.

Poke bowl med laks og tun fra Red Poke

Det er den bedste pokebowl jeg har fået til dags dato, og den mest snaskede comfort-food burgeren. Og hvis I er der er I nødt til, at besøge Sprinkles. Det er de bedste cupcakes – Magnolia’s got nothing on them!

Bacon Cheeseburger fra Shake Shack

De to sidste dage lejede vi en bil og kørte upstate. Hvis du har mulighed for at leje bil i USA så gør det. Det var virkelig det værd og vi oplevede så meget på de to dage vi kørte på landevejene. Vores hoved stoppesteder var Niagara Falls og Finger Lakes. Vi boede lige ved vandfaldet i Niagara, hvor vi havde den smukkeste udsigt. Der blev dyrket yoga til fuglekvidder, og spist lækre amerikanske pandekager til udsigten udover NIagara-søen. Og vandfaldet var også helt vildt smukt. Vi fik både se det om aftenen og om morgene. Hvis det var lidt nemmere at komme sig over til Canada-siden (som har en bedre udsigt til the Falls), så vill vi klart have gjort det. Men I ved, Trump osv.

Vejen tilbage igen stoppede vi i Watkins Glens hvor vi skulle gå det de kalder gorge-trail, men det måtte vi stoppe efter 10 minutter, da jeg simpelthen havde det så dårlig. Virkelig ærgerligt, men det kan ske. Så har vi en grund til at komme tilbage. Som plaster på såret gik vi en tur i Nay Aug Park i Scranton, hvor man også får smukke klipper og vandfald, dog ikke i samme størrelse. Fra Scranton gik turen til Willowbrook Mall hvor vi lige fik fyret af de sidste shopaholic-tendenser inden vi kørte mod lufthavnen.

Det var en virkelig god ferie, og den perfekte afslutning på sommeren. Mit liv bliver vendt lidt op hovedet det næste halve år, hvor jeg skal i praktik på Fyn og i Jylland, og kommer til at blive weekend-kæreste. Derfor var det lidt ekstra skønt, at få en god uge sammen, kun os to. Det bliver mærkelig, men også spændende med en helt ny hverdag.